Lokalizacja «
        

SERWIS OPON ( wymiana, naprawa, opony zimowe )

WULKAN s.c. Rzeszów ul. Siemieńskiego 14

tel. 17 307 04 09 - umów się na wymianę

tel. 501 648 781- pan Grzegorz

 

 

Naprawę opon należy powierzać specjalistycznym serwisom. Do jej poprawnego wykonania niezbędne jest zdjęcie opony z obręczy, dokładne sprawdzenie i wykrycie uszkodzeń oraz założenie łaty i uzupełnienie ubytku. Należy pamiętać, że nie wszystkie przebicia mieszczą się w zakresie naprawy.


Sprawdź stan bieżnika

Sprawdzaj regularnie poziom zużycia bieżnika, aby przekonać się, czy opona wymaga wymiany. Większość opon przeznaczonych do pojazdów osobowych, 4x4 i średnich samochodów dostawczych ma znaczniki zużycia ogumienia w postaci gumowego paska wtopionego w bieżnik. Rozmieszczono je na całej oponie, w kilku miejscach, na dnie rowków bieżnika. Gdy opona zużyje się w takim stopniu, że któryś ze znaczników będzie na tym samym poziomie, co znajdujące się obok niego żebra bieżnika, oznacza to konieczność wymiany opony. Zużycie bieżnika tylko w jednym lub dwóch miejscach może oznaczać niewłaściwy poziom ciśnienia w oponie. Poniżej przykłady najczęstszych objawów zużycia bieżnika oraz ich przyczyny:
Zafalowania głębokości bieżnika: ZUŻYCIE CZĘŚCIOWE

Nierównomierne zużywanie się powierzchni bieżnika w postaci karbów i zafalowań jego głębokości występuje najczęściej na oponach przednich, choć czasem zdarza się na tylnych. Może być spowodowane niewyważeniem opon, a także zużyciem elementów układu kierowniczego lub zawieszenia.

Krawędzie z garbami: NIEWŁAŚCIWA ZBIEŻNOŚĆ KÓŁ

Gdy krawędzie bieżnika przypominają zęby piły lub są wystrzępione, może to być spowodowane przypadkowym szorowaniem o nawierzchnię. Aby ten problem rozwiązać, należy właściwie ustawić zbieżność kół. Odpowiednia głębokość bieżnika ma decydujące znaczenie dla właściwości opony. W przypadku zauważenia spadku lub zmiany przyczepności opony na mokrych nawierzchniach, może to oznaczać, że na oponach zaczyna kończyć się bieżnik. Gdy głębokość bieżnika spadnie do 1,6 mm, oponę należy wymienić.

 


 

Opona zużyta na części środkowej: ZBYT DUŻE CIŚNIENIE

Gdy w opona napompowana jest za mocno, środkowa część bieżnika przejmuje większość obciążeń i przez to zużywa się szybciej niż zewnętrzne krawędzie bieżnika. Takie nierównomierne zużywanie się opon zmniejsza czas ich eksploatacji. Poziom ciśnienia w oponach należy kontrolować regularnie. Nieprawidłowe zużywanie się opon może być również spowodowane złym ustawieniem geometrii kół lub problemami mechanicznymi.

Zużycie na obu krawędziach bieżnika: ZBYT NISKIE CIŚNIENIE

Jeśli opona jest zużyta w taki sposób, oznacza to, że była eksploatowana przy zbyt niskim ciśnieniu powietrza. W takim wypadku zmniejsza się trwałość bieżnika poprzez jego przyspieszone zużywanie się na krawędziach zewnętrznych (na barkach opony). Ponadto, zbyt niskie ciśnienie opony powoduje wydzielanie się w niej nadmiernej ilości ciepła, co również ogranicza jej trwałość. Poza tym zwiększa się zużycie paliwa poprzez zwiększony opór toczenia (opony za słabo napompowane sprawiają, że samochód musi pokonywać większe obciążenia). Nieprawidłowe zużywanie się opon może być również spowodowane złym ustawieniem geometrii kół lub problemami mechanicznymi. Serwisy Opon Grupy Goodyear oferują profesjonalne usługi diagnostyczne i serwisowe, które pozwalają wyeliminować przyczyny przyspieszonego zużywania się opon. 

        
        
        



© 2015 entro24.com